Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

EGA

Vad kan EGA erbjuda dig?
EGA är en IT-arbetsplats som du inte märker så mycket av i ditt dagliga arbete – den bara finns där, och den fungerar. Vi tar hand om allt det tekniska, du kan ägna dig åt ditt arbete. Vi erbjuder de program och funktioner du behöver. De vanligaste programmen finns alltid med i grundinstallationen, behöver du något annat ordnar vi det. Vi har ägnat speciell uppmärksamhet åt integration med de olika administrativa system som används inom LU, som fungerar sömlöst med vår övriga IT-miljö. Skulle du få problem finns hjälpen nära. De flesta problem kan vi lösa direkt på distans. För svårare problem är vi snart på plats och även om din dator skulle behöva bytas ut ordnar vi normalt det på några timmar.

Vad kan EGA erbjuda din institution?
EGA är en standardiserad IT-arbetsplats framtagen för universitetets behov. Att alla arbetar i samma IT-miljö underlättar samarbete och kollegial kompetensutveckling. Med EGA på din arbetsplats behöver du inte ta ansvar för drift eller säkerhet, du behöver inte heller planera för morgondagens IT-lösningar.

Vad kan EGA göra för din ekonomi?
EGA-konceptet används idag av omkring 2500 användare, vi kan dra nytta av skalfördelar och därmed erbjuda dig en ekonomiskt sund tjänst. Du får full kontroll på din institutions IT-kostnader. Eftersom vi ansvarar för hela konceptet, finns det inga dolda kostnader - personalen behöver inte ägna arbetstid åt installationer eller tekniska problem.

Vad innehåller EGA i morgon?
EGA-konceptet utvecklas succesivt, det blir ännu lite bättre i morgon. Vi bevakar ständigt IT-utvecklingen, för att kunna ge dig och dina kollegor en modern och välfungerande IT-arbetsplats. Vi kan universitetsmiljön, vi känner till vad Lunds universitet behöver nu och i framtiden.

Vad händer med utbytt EGA utrustning, kan jag köpa något av detta ?
När en dator eller skärm byts ut så skickas den till företaget Inrego som ansvarar för att utrustningen tas om hand på ett korrekt sätt (ur miljö och säkerhetsperspektiv). Merparten av utrustningen säljs därefter vidare från Inrego till andrahandsmarknaden.
Av skäl såsom ekonomiska, licensregler, support m.fl. kan utbytt utrustning inte köpas från LDC av den enskilde användaren

Relaterad information

Kontakt

LU ServiceDesk
Tel. 046-222 90 00
ServiceDesk [at] lu [dot] se

Öppettider
måndag-fredag, kl 8-17

 

 

 

EGA

Information i pdf-format

Tjänstebeskrivning